You are not logged in.
Noua temă este "Posterioare si membre inferioare".
Regulament:
1. Fiecare utilizator poate posta O SINGURA IMAGINE;
2. NU comentati pana nu se incheie inscrierile;
3. Comentariile si notarile sa fie de forma urmatoare:
1. username 5 stele
2. username 4 stele
3. username 3 stele
4. username 2 stele
5. username 1 stea
Va rog sa respectati acest tip de notare si sa il puneti la finalul postului de comentarii pe care il veti face sau intr-un post separat.
Multumesc.
Calendarul concursului:
22 mai - 05 iunie 2008 - inscrierile
06 - 11 iunie 2008 - jurizarea si comentariile
12 iunie 2008 - alegerea castigatorului si noua tema
Succes.
Offline
(c) Cosmin Munteanu
Offline
Excelent....te-ai fi asteptat sa apara cu ocazia acestui topic numai bikini,tanga,etc....
De remarcat perfecta sincronizare de pasi.....pana si cainele e in pas cu pensionarii.....
Offline
pffff, cum suna :-)))).
Offline
Ultima zi de inscriere
Speram sa mai fie (MULT MAI MULTE) inscrise fotografii
Offline
vitrine .
in afara concursului , nu-i facuta in saptamana de concurs ...
spor .
Offline
Am gasit si eu una ratacita cu aceasta tema...
Last edited by mbacsik (05-06-2008 21:42:44)
Offline
antiq, a ta se accepta, pentru ca la Tema Saptamanii nu e o conditie sa fie imagine de sapt asta.
Eu am pus-o in afara concursului, pentru ca am castigat sapt trecuta si am contribuit la tema (impreuna cu Tase)
.
Offline
Offline
5* antiq - daca jumatatea de manechin statea invers ar fi avut o mai buna incadrare in tema. In rest imi place situatia suprinsa.
4* Sergiu-IT - la mica distanta de cea a lui antiq , imi place focalizarea pe acel fir dar totusi cu un fundal suficient de clar sa se poata intelege despre ce este vorba
3* mbacsik - aici ar fi prins bine un crop sau o incadrarea diferita din start (pentru a se incadra in tema) si anume daca incadrai de sub coatele biciclistului in jos . Astfel prindeai atat picioarele trecatorilor (care stau aproape pe acelasi rand) cat si ale biciclistului
- anarhistu - Daca umbrela acoperea subiectul pana pe la umeri sau si mai jos putin, cred ca era o fotografie mai reusita. Eventual si pe alb/negru.
- loock - Nu-mi dau seama cum ar fi aratat normal fotografia, sau in alb/negru cu un contras mai accentuat. Prelucrarea aplicata sa zic, nu ar fi pe gustul meu.
Felicitari tuturor.
Offline
montecarlo - 5*
antiq - 4*
sergiu-it - 3*
restul sunt niste snapsoturi facuta in graba, parca nici macar privit prin aparat, iar ultima.. putem zice ca e fotografie? total nepotrivite culorile si prelucrarea. pacat ca era o imagine buna altfel.
Offline
Cultura plastica la pamant .....
Imaginea de mai sus este perfect echilibrata cromatic si compozitional, si nu vreau sa ma laud prea mult, dar a fost deja apreciata de mai multe persoane avizate, motiv pt. care sunt f. fericit , chiar daca aici raspunsul a fost mai slab....
Contrastul simultan se invata in clasa a VII-a.
Contrastul simultan este o senzatie produsa de orice culoare pură, care alăturată griurilor neutre, albului si negrului, le nuanteaza în complementara ei.
Se armonizeaza prin echilibrarea contrastului de cantitate aparut intre culori si nonculori sau griuri neutre.
Mai mult decat atat, se vede cu ochiul liber, dar de, trebuie si putina deschidere pt.... estetica.
Gama rece, se invata in clasa a V-a.....
Este una din cele cinci armonii cromatice, si presupune doar utilizarea de culori reci - in limbaj plastic.
Alegerea ei, este rezonabila pt o compozie figurativa in care culorile sunt filtarate aproape monocromatic, cu nuantare doar pt imbogatirea ei, putand fi apropiata de un tip de iluminare naturala, dar si asimilata unei viziuni asupra lumii la fel de filtrate, suprarealiste, chiar metafizice, viziune sustinuta si de compozitie in ansamblul ei, de perspectiva evident valorificata in acest sens, de plasarea personajelor in raport cu restul, de prezenta detaliilor simple si complexe in acelasi timp, redate sintetic prin contrast accentuat, detalii care contureaza si atrag privitorul intr-o lume aparte.
Dominanta cromatica rece sau calda, nu ar fi insa potrivita pt imaginea de mai sus, deoarece exuberanta de culoare aparuta in urma utilizarii contrastului simultan, ar cere automat o stilizare mult mai accentuata a elementelor de figurativ, a personajelor in primul rand, dar si a celorlalte elemente, abordare care tine de grafica si nu de fotografie.
Compozitia decorativa, (tot in clasa a V-a se invata), presupune utilizare de pata plata !, ( deci fara modelare si modulare cromatica, fara vibrare cromatica sau acromatica, ) sustinuta insa prin ritm si simetrie, prin utilizarea modulelor-forma si a modularii spatiului plastic, prin decoratii si ornamente.
Pana la urma, mi-am facut singur comentariu la imagine...
Si n-ati scapat de dom' profesor de educatie vizuala, chiar daca ati terminat scoala si liceul...
Last edited by loock (11-06-2008 11:22:46)
Offline
antiq 5* - foarte interesanta perspectiva asupra temei, si totusi in tema. O realizare excelenta, singura observatie ar fi ca totusi nu e un posterior.
montecarlo 4* - imaginea e in stilul cu care ne-am obisnuit, si se incadraza bina in tema. Imi place cum umbla si cainele in paralel cu oamenii
mbacsik 3* - se incadreaza doar partial in tema, si probabil ar fi foat mai bine sa o tai cum spunea Cosmin, dar asta numai de dragul temei de sapt asta.
sergiu-IT 2* - e interesanta focalicarea pe firul de iarba, dar fundalul nu imi place foarte mult cum e incadrat.
loock, probabil ca nu intelegem noi arta. Nu e nici pe gustul meu prelucrarea, dar fiind in afara concursului nu o sa o comentez prea mult. Incadrarea e faina.
felicitari tuturor, si mai asteptam comentarii
Offline
De data asta nu impart toate stelutele din traista...
1) Antiq - 5*
2) Sergiu-IT - 4*
3) montecarlo - 3*
Bafta!
Offline
Antiq - 5*
Montecarlo - 4*
Sergiu IT - 3*
Offline
Fara legatura cu fotografia mea, sau altele de aici, observ si lipsa unui sistem de notare bazat pe criterii de evaluare obiective.
Este adevarat ca a fost cerut la inceput "sistemul" utilizat, si este adevarat ca s-a incercat oarecum respectarea lui, insa la fel de adevarat, este unul extrem de rudimentar....
Criteriile obiective de evaluare, permit in final si o departajare comparativa intre imagini, insa asta ca un produs secundar, oricum mai putin important si relevant.
Motivele obiective, pt. care o compozitie plastica in general, si o fotografie artistica in particular, are valoare estetica, este mai interesant de stiut, decat nr. 5 de puncte sau altele, care i se acorda de fiecare "dupa cum ii vine pe chelie"....fata de alte imagini care primesc mai multe sau mai putine puncte, tot "din burta".
Am sa scriu un articol despre criteriile obiective de evaluare estetica, atat generale cat si particulare pt fotografie, criterii care partial se urmaresc si la saloanele si concursurile de fotografie seriase.
Ele trebuiau cunoscute din scoala, tot din clasele mici, insa aici poate sa fie si vina unor profesori de educatie plastica si viziuala, care nu au predat bine arsmatetica.
Last edited by loock (11-06-2008 08:56:09)
Offline
criterii OBIECTIVE de evaluare a esteticului? obiective? vrei sa spui caracteristici ale unei "compozitii plastice" (cum asa de elevat te-ai exprimat) care genereaza o apreciere pozitiva in majoritatea observatorilor albi, crestini, cu traditie artistica coborind din vechii greci si romani?
dar tine matale prelegerea despre criteriile OBIECTIVE de evaluare a esteticului si-o sa-ti teoretizez si eu despre confirmabilitate, falsicabilitate, reproductibilitate, testabilitate, inferenta, metoda stiintifica, epistemologie.
apropou mestere, ai o contradictie intr-una din definitiile tale:
Compozitia decorativa, (tot in clasa a V-a se invata), presupune utilizare de pata plata !, deci fara modelare si modulare, fara vibrare cromatica sau acromatica, plus sustinere prin ritm si simetrie, modul si modulare, decoratii, ornamente.
daca studiezi un pic logica formala vei observa ca folosind un enunt si negarea lui poti demonstra orice.
Last edited by tase (11-06-2008 10:32:55)
Offline
Nu este nici o contradictie, prima data ma refeream la modularea cromatica, respectiv la vibrarea cromatica realizata prin nuantare - in lumina spre culori calde, si in umbra spre culori reci, ( calde si reci in limbaj plastic, oarecum opus celui tehnic) evident cu exceptia unor eventuale reflexe opuse cromatic, tehnica preferata incepand cu epoca moderna si opusa clar-obscurului, care presupune in primul rand modelarea culorilor, respectiv utilizarea de tonuri, inchise in umbre si deschise in lumina, amandoua tehnici ale compozitiei plastice, in sensul restrans de pictural, care se bazeaza pe utilizarea petei picturale - vibrate cromatic.
In al doilea caz, m-am referit evident la module-forma, si la modularea spatiului plastic utilizand modulul-forma, tehnica proprie compozitiei decorative, care se bazeaza pe utilizarea petei plate, nevibrate cromatic.
Last edited by loock (11-06-2008 11:12:46)
Offline
fratele meu alb, eu nu am de unde sa stiu la ce te referi dumneata daca nu faci cunoscut lucrul asta in exprimare. interpretind fraza dumitale strict pe baza continutului semantic formal rezulta contradictia semnalata. este adevarat ca reinterpretind fraza in lumina asociatiilor cognitive expuse de dumneata in replica, adica pragmatic, contradictia dispare.
pe de alta parte tocmai ai ilustrat perfect dificultatea realizarii OBIECTIVITATII intr-o definitie. in sens filozofic, obiectivitatea e definita (in multe feluri, nici unul acceptat universal) ca acea proprietate a unui adevar, formulare, propozitie de a ramine adevarata (sau falsa) independent de mintea sau entitatea care face evaluarea. in sens stiintific, obiectivitatea este proprietatea unei cantitati masurabile de a ramine identica in masuratori efectuate de observatori diferiti cu instrumente diferite. in ambele sensuri definitia compozitiei decorative pe care ai dat-o dumneata nu este obiectiva deoarece consistenta ei interna (si in final intelesul ei) se bazeaza pe informatii neincluse in formulare si care pot sa nu fie luate in considerare sau necunoscute de cel care o citeste.
da, inclusiv definitia obiectivitatii data de mine nu este obiectiva, de fapt nici nu exista o definitie obiectiva a obiectivitatii, in sensul intuitiv asociat obiectivitatii, ceva universal valabil si perceput/inteles la fel de oricine.
de aceea astept cu interes prelegerea dumitale despre "criteriile de evaluare obiective".
Offline
Eu am inteles...tot......chiar am o senzatie de dejavu.....il mai tineti minte pe "nepriceputeanu " de la carcotasi?Intrebarea care se pune este...pentru cine expui fotografia aia?
Daca e pentru specialisti...ma rog...poate ei inteleg....dar daca e pentru oameni normali care se uita la o fotografie ca sa isi bucure ochiul....poate ca nu ar fi ra sa pui explicatia asta sub ea....sa inteleaga si ei ca se uita a o capodopera...sa nu moara prosti.
Last edited by Radu_S (11-06-2008 20:14:40)
Offline
Avem o castigatoare: Antiq. Felicitari!
Ana, gandeste-te te rog la o noua tema si sa ne-o spui si noua ca sa pornim o noua sectiune.
Bafta!
Offline
Multumesc de voturi .
Propunere pentru noua tema : " gesturi " .
Daca convine , se poate trece la tema !
Spor !
Last edited by antiq (12-06-2008 20:07:54)
Offline