You are not logged in.
Am comandat de curīnd nişte Rollei Infrared şi m-am dus ieri īn Herăstrău să-l īncerc. O zi īnsorită, cu ceva norişori.
Sensibilitatea oficială a părţii de IR, de 25 ASA, este foarte optimistă. Mie mi-a ieşit de 6 ASA. Am făcut o poză la 400 ASA fără filtru, ca s-o am ca referinţă, apoi cu filtrul am pornit de la 12 ASA şi am mers īncă patru paşi īn jos.
La 12 ASA poza este subexpusă, dar pare să fie tipăribilă cu ceva răbdare.
La 6 ASA a ieşit perfect. Densitate identică cu cadrul de 400 ASA fără filtru. Se tipăreşte perfect, exact cu acelaşi filtru (2+1/2) şi cu acelaşi timp de expunere ca şi cadrul normal.
La 3 ASA e un pic supraexpusă, dar tipăribilă destul de uşor.
Sub 3 ASA iese supraexpus rău de tot. După cum arată negativul, pare foarte greu de tipărit.
Lumina incidentă īn zonele īnsorite: 15 EV
Filtru: IR 720 (transmisie 50% la 720 nm)
Format: 6x7
Developare: HC-110 diluţia B, 9 minute la 20C.
Aşa arată normal, fără nici un filtru, la 400 ASA (1/400s la f/16):
Şi cu filtru, la 6 ASA (1/30s la f/8 ):
Alta, tot cu filtru, tot la 6 ASA (1/30s la f/8 ):
Toate au fost mărite la 24x30 şi am scanat fotografiile, nu filmul. La 24x30 granulaţia este invizibilă, iar detaliile foarte clare. Este excelent ca film de 400 ASA de zi cu zi, atīta doar că este cam scump pentru a fi folosit īn felul ăsta.
Scanările au ieşit sub orice critică şi n-am răbdare să le aranjez īn fotoşop, dar chiar şi aşa sīnt suficiente pentru o idee sumară despre ce poate face acest film. Īn realitate pozele arată foarte bine.
Īmi place foarte mult filmul. Efectul nu este chiar atīt de dramatic ca al lui HIE (atīt cīt am văzut la alţii, că eu nu l-am īncercat niciodată), dar este totuşi suficient de pronunţat, iar imaginea este clară şi "curată", fără granulaţia exagerată a lui HIE şi fără halourile lui HIE, pe care mulţi le iubesc şi le regretă dar pe care eu nu mi le doresc.
Last edited by VladSoare (26-05-2008 19:23:37)
Offline