You are not logged in.
Compozitia n-ar fi fost deloc rea, asa cu cadraj in dreapta a subiectului, daca privirea fetei nu era atat de atenta, de iscoditoare, poate chiar ingrijorata catre dreapta. Daca ar fi intors capul doar ca sa nu vada ceva in stanga compozitia era perfecta...
Oricum o imagine faina, fain surprinsa expresia, se citeste cat se poate de clar ingrijorare pe chipul ei si dupa pozitia mainilor. Personal imi place atat cu plusurile cat si cu minusurile.
Keep up...
Bafta!
Offline
Bodhi wrote:
Compozitia n-ar fi fost deloc rea, asa cu cadraj in dreapta a subiectului, daca privirea fetei nu era atat de atenta, de iscoditoare, poate chiar ingrijorata catre dreapta.
Toti ati remarcat directia privirii si faptul ca priveste afara din cadru.
Dar pozitia torsului ? Anybody ?
Offline
hollow wrote:
Dar pozitia torsului ?
Hmmm... Posibil ca toata lumea care a remarcat privirea, cauta la un portret in primul rand ochii subiectului... de cele mai multe ori pentru a gasi macar o farama din trairile acestuia. Cred, chiar daca e o parere mai conservatoare, ca ochii spun cele mai multe...
Bafta!
Offline
Cu o secunda inaintea imaginii de mai sus.
Offline
Imi place prima....personal o consider mult mai reusita decat a2a...
Daca copila se uita la stanga era impecabila....
Felicitari...oricum imaginea e superba asa este...
Numai bine
Offline
si mie imi place prima si nu cred ca trebuia sa priveasca spre stanga: cred ca eu as fi lasat chiar mai putin loc privirii, as fi inghesuit-o intr-un colt, in vreme ce fata se indreapta in cealalta directie. expresia ei destul de chinuita, de indurerata, asta imi sugereaza si ceva ma face sa cred ca asa ai vazut si tu.
si imi place foarte mult fundalul galbui si felul cum o contureaza lumina din spate, e ca si cum bucuria ar fi ramas undeva in urma. pe mine m-a impresionat imaginea asta.
Offline
Prima (nu comentez niciodata decat una din cele mai multe expuse, cu exceptia seriilor postate ca atare- regula mea pentru mine :--)):
(+) imagine ca din razboi/refugiati- cumplit, cutremurator, elocvent; dof si bkh elocvente
(-) felul in care e "taiat" torsul imi spune acelasi lucru : foto de razboi (asta-i impresia mea), dar lipseste... razboiul :-((( sau /si :-))), mi-e greu sa ajung la smiles- sorry..
OT- privirea nu spune absolut nimic, daca vrei o parere de etolog... muchii din jurul ochilor sunt mult mai putin mobili, fapt pentru care si la primate vei vedea ca emotiile se exprima cu buzele, sau oricum cu partea de jos a fetei; la oameni a aparut si incruntarea, dar nu cred ca e elocventa doar ea. Eu la portrete trag cu atentie la bot/gura, chiar daca pun clar pe ochi -aia e numa pt tehnica in sine-EOT
Oricum, eu nu fac portret decat pt foto de familie, asa ca ia parerea mea mai mult ca a unui privitor oarecare, decat ca a unui fotograf.
Offline
micutzu wrote:
...privirea nu spune absolut nimic...
Permite-mi sa am mari indoieli asupra acestei afirmatii. Serios.
Offline
hollow wrote:
micutzu wrote:
...privirea nu spune absolut nimic...
Permite-mi sa am mari indoieli asupra acestei afirmatii. Serios.
subscriu
Offline
Bine, uitati-va in orice carte de anatomie sa vedeti cati muschi sunt in jurul ochilor... vedeti si pe cei care se ocupa de primate (sunt o groaza de etologi, nu vreau sa fac eu o selectie...)- vedeti cum exprima ele sentimentele.
Si daca tot nu va convingeti, puneti o hartie pe partea de jos a fetei pe un portret si incercati sa ghiciti ce spun doar ochii, in absenta buzelor...
Vreau sa spun ca nu era vorba de ceva ce-mi apartine (o afirmatie "de opinie personala") ci pur si simplu de un adevar stiintific.
Nu insist, ca in absenta smiles (la care ajung greu) mi-e ca incepe lumea sa creada ca sunt enervat sau mai stiu eu cum, ceea ce nu-i cazul. Pur si simplu vreau sa subliniez faptul ca e un adevar stiintific.
Eu personal, cum spuneam, ma uit la buze pentru a gasi o expresie utila, nu la ochi (in lumina celor de mai sus).
Departe de mine insa gandul de a ma erija in expert in portrete, cata vreme genul nu intra absolut deloc in preocuparile mele. La baza sunt insa etolog (una din primele mele meserii, devenita in timp doar pasiune), asa ca uneori asta ma ajuta.
Revenind la poza, sustin parerea ca e o realizare tehnica deosebita si ca e foarte expresiva.
Offline
micutzu,
cica "ochii sunt oglinda sufletului".
Corect ?
Offline
@hollow
Din pacate, stiintific vorbind nu-i asa. Sigur ca exista in psihiologia criminalista o analiza a directiei privirii (preprogramarea directiei stanga/dreapta, jos/sus) utilizata pentru indicii privind ne-adevarul. Dar e doar o tehnica destul de imprecisa (de ex ce te faci cu cei cu privirea sasie?).
uite o incercare:
incearca sa exprimi diverse emotii doar cu ajutorul ochilor- vezi cate emotii poti reda
apoi incearca cu ajutorul buzelor: in cate pozitii pot fi miscate? Cate sentimente poti exprima asa?
Nu as fi discutat chestia asta de dragul stiintei doar (si sa creada lumea ca am ambitii de off-topic)- eu o folosesc foarte tare cand fac foto de familie sau cateodata -de distractie, asa incit mi se pare chiar foarte "on topic".
Idee: ar putea fi mutata discutia la "altele", tine de fapt de compozitie in general, chiar daca se aplica pe fetitza aia.
Offline
micutzu,
(si jur ca e ultima interventie pe "filosofia" asta)
Cand sotia ti-a spus ca vei fi tatic, unde i-ai citit bucuria ? In ochi sau pe buze ?
Offline
OT proverb conservator american, despre copii care pleaca din casa parinteasca la studii: "emptying the nest, emptying the bank account" EOT
Sa stii ca nu cred ca e "filosofie" - eu o aplic cu succes fix in poze, mi se pare parte a tehnicii chiar.
Jur si eu ca nu mai revin pe tema asta (aici) ca mi-e ca ajung sa fac "topic hyjack"- nu stiu cum se zice in romana.... :-((((
Dar poate mutam discutia la tehncia foto, sau unde s-o potrivi mai bine- mi se pare ultra-importanta in ce priveste compozitia, la portrete, dar nu numai.
Offline
pai si aici, gura nu "vorbeste"?
inca o observatie, ca persoana care fotografiez mult copiii: nu prea au expresivitate in muschii ochilor, saracii, ca nu au... riduri. eu inteleg ca gura poate fi mai expresiva, si mana poate fi mai expresiva, dar haide sa analizam exact imaginea de fata si nu teorii generale care nu se aplica... uita-te la spranceana ei dreapta, cum e lasata in jos... ce vrei mai mult?
Offline
Domnii mei... eu am ascultat ca un copil cuminte ce sunt si am acoperit jumatatea de jos a fetei fetitei. Si cu toate astea ochii ei imi exprima o ingrijorare dureroasa sau daca vreti o durere ingrijoratoare. Eu as merge pe prima.
PS: daca vreti sa mutam in alta parte e ok by me. Imi pare ca are o totusi o legatura la subiect. Se poate incepe in schimb ceva de la zero in alta parte daca credeti ca e util.
Bafta!
Offline
Pozitia sprinacenei mie nu-mi spune nimic, pe cuvint.
Acum, mai e o poveste psihologica in ce priveste interpretari succesive ale aceluiasi subiect - se numeste "preprogramare prin ancorare"- am mai vorbit noi prin alte parti pe tema asta- altfel spus impresia a doua e infleuntata de prima.
Experimentul cu acoperiorea partii de jos a fetei are mult mai mult sens atunci cand e aplicat pe subiecte acoperite de altcineva.
Offline
micutzu wrote:
Experimentul cu acoperiorea partii de jos a fetei are mult mai mult sens atunci cand e aplicat pe subiecte acoperite de altcineva.
Somebody stop'im...
Mai daca-i asa... atunci de ce m-ai mai pus sa iau hartie, sa pun pe fata saracutei fete? Acuma sa nu-mi zici sa-mi chem un coleg de birou ca sa-mi tina foaia peste monitor... daca are sens acoperita doar de altcineva.
Acum pe bune... am incercat si crede-ma ca am reusit sa fac abstractie de mimica data de gura cand am analizat doar privirea. Si nu se schimba nimic. Vad acelasi lucru. Pe cuvantul meu de cercetas.
Bafta!
Offline