You are not logged in.
as dori un tutorial despre white balance si temperatura de culoare. va rog mult, nu sariti la beregata, daca se poate mi-ar fi de mare folos, daca e prea banal, ignorati-ma. efectiv e un hop pe care nu am reusit sa il trec pana acuma.
merci
Offline
si mie mi-ar placea sa aflu mai multe despre astea!
Offline
eu am citit multe despre asta... si am uitat aproape tot! asa ca ma inscriu pe lista de asteptare!
Offline
ok ok, incropim ceva
Offline
si nu uitati si calibrarea monitorului, pentru cei asa, ca mine!
Last edited by amelie (16-03-2007 21:57:17)
Offline
Tocmai am tras niste cadre care imi dovedesc inc odata ca sunt departe de a intelege problema White balance-ului.
Sorry, dar nu pot tine altora "prelegeri" despre chestiuni pe care eu nu le cunosc si nu le stapanesc in totalitate.
Poate mai tarziu. Sau poate altcineva cu mai multa experienta.
@amelie : problema cu calibrarea monitorului atata timp cat va fi facuta software va continua sa ramana o problema.
Tot un coloriometru e solutia care trebuie.
Offline
ggl wrote:
Desaturarea sau conversia directa in grayscale e ciobanie.
ihi... eu lucrez cu desaturare si nu sunt deloc multumita de rezultat dar cred ca mai repede invat despre temperatura de culoare decat sa lucrez cu filtre, am citit in Feiniger despre asta si mi s-a parut si mai complicat decat white balance-ul
Offline
ggl wrote:
Dezavantajul ar fi ca nu mai poti trage cadre in nestire.
am inteles. sa stii ca nu mai trag cadre in nestire chiar asa de rau
Cu filtrele colorate la a/n este de fapt mult mai simplu decat cu wb-ul, mai ales cu cele digitale. Cu wb-ul poti s-o musti foarte usor cand ai iluminare combinata, de la mai multe surse (destul de des). Reglezi pentru o sursa de lumina si o musti cu celelalte.
cred ca am chiar in softul aparatului genul asta de filtre, probabil nu la ele te refereai, dar pot incerca.
merci!
dar totusi, imi plac culorile...
Offline
Stai ca eu nu prea inteleg. Ce-au filtrele (necesare obtinerii anumitor tonuri de AN) cu white balance-ul ?
Dada, exact cum a zis si ggl, trage raw.
Ai o mai mare libertate. In situatiile uzuale (soare, umbra, inorat, fluorescent, blitz) preseturile din camera fac fatza binisor. Ajustarea in sus sau in jos cu cateva grade Kelvin la temp de culoare deja tine de gust.
Intr'adevar situatiile grele sunt date de lumini combinate (eventual cu culori combinate ) cum sunt la diverse event'uri mondene.
Dar parca nu sunt genul tau asa ca n-o sa ai batai de cap.
Apare evident si problema calibrarii monitorului. Cum ziceam si mai sus, solutia hardware e sfanta. Din pacate si foarte scumpa.
Eu am incercat urmatoarea chestiune.
Monitorul profilat (din setup'ul lui hardware) in sRGB. Profilul monitorului in Control Panel'ul windowsului :sRGB. Aparatul imi trage in sRGB. Minilabul lucreaza in sRGB.
Am avut surpriza placuta sa constat ca ce-a iesit pe hartie arata aproape la fel ca ce vad pe monitor (ceva mici diferente la luminozitate).
Poti incerca treaba asta si eventual poti cere feedback de la alti privitori la pozele postate relativ la felul in care se vad culorile pe monitoarele lor (stiu e subiectiv aspectul dar tot e ceva...)
Cam asta e.
A, in ultima vreme prefer Nikon Capture NX in detrimentul Lightroom.
Preseturile de wb din Capture NX se apropie mult mai mult de realitate decat cele ale Lightroom'ului.
Offline