You are not logged in.
Offline
Un ras amar?
Pana anul trecut puteam cumpara toate ustensilele (si consumabilele) necesare developarii acasa de la un magazin general la un pret rezonabil. La inceputul lunii am fost pe la ei: "Nu mai tinem asa ceva".
Am cumparat de la un magazin specializat (pe care de-abia l-am dibuit in Helsinki) la triplu pret...
Azi merg sa cumpar ultimele filme Konica Centuria pe care le-am vazut (ce surpriza!) in alt loc. Pur si simplu din motivul ca maine nu vor mai fi: productia lor a incetat.
Nu stiu cat va mai trece pana cand minilaburile care proceseaza negative color isi vor inchide portile. E6 se mai developeaza din cate stiu intr-un singur loc in Finlanda. Toate shop-urile trimit filmele acolo prin posta.
De marit in proces clasic nu mai vorbesc: nu mai exista firme care sa faca asa ceva pentru public. Daca intrebi esti indrumat sa te inscrii intr-un club foto...
Cand imi duc negative color la developat cei de acolo se uita la mine zambind: "Ah, ciudatul ala care mai face poze pe film...". De curiozitate am sa-i intreb odata cate filme mai proceseaza in medie pe zi...
Probabil ca filmul A/N va fi ultimul mohican: cu el poti face totul acasa simplu, nu mai depinzi de nici un minilab...
Asa sa fie, eu voi fi multumit si cu atat.
Offline
a/n
dia
in rest sa fie sanatosi. Ambele se pot procesa acasa.
Despre mainstream? hm. Cred ca faptul ca mor de nervi ca nu pot sa-mi cumpar o alfa romeo veche si s-o aduc la stare de functionare + mers cu ea spune tot. Or consuma mult, or fi net inferioare la toate capitolele (oare?), dar mie imi plac asa cum sunt.
Filmele la fel.
Nu e amar surasul, e mai bine asa decat o treaba incerta. Treaba e certa. Daca-ti place, ai o grija extra
Last edited by docman2 (19-03-2007 16:35:34)
Offline
robotwolf wrote:
De curiozitate am sa-i intreb odata cate filme mai proceseaza in medie pe zi...
I-am intrebat azi. Raspuns: in cate o zi nici unul, in altele 5-6 filme...
Si asta e unul din minilab-urile mari/cunoscute din oras.
Cred ca la nivelul asta nici nu li se renteaza. Noroc cu print-urile de la digitale, ca altfel ar fi inchis deja.
Oricum vor inchide unul cate unul si va fi ca la E6: un laborator in toata tara si trimiti prin posta...
Si apoi ca la Kodachrome. Si apoi... ca la Dodo...
Asta ma face sa apreciez si mai mult fiecare cadru pe care il trag pe film.
Si am devenit foarte interesat de durata de viata (si modul corect de prezentare/pastrare) al fotografiilor si al filmelor.
Am gasit o carte (online!) pe tema asta, am sa pun link-ul la sectiunea de carti.
docman2 wrote:
...o alfa romeo veche...
Avem gusturi comune.
Lasa ca trebuie sa ramana ceva de facut si cand iesim la pensie.
Daca le facem pe toate acum, atunci ce-om mai face??
Offline
ca tot vorbim de excentricitati:
eu am un frigider dedicat. diapozitive. frumos la rece, temperatura constanta, umezeala constanta (gratie a catorva kg de silicagel).
e cel mai bun mod de a le pastra.
Despre c-41 am vesti proaste sa-ti dau. Se duc naibii destul de rapid. Cu frigul poti incetini treaba (la fel cu grija la umezeala), insa de scapat nu scapi. Mai ales daca ai vreunele developate prin tara
Offline
La naiba! Hai sa invat si eu sa developez film a/n! Imi recomanda cineva o carte online sau offline cu care sa incep pentru ca sincer nu am intrat niciodata in contact cu substante de dev, tavite, "grote intunecate", etc. si nu va imaginati cat de greu imi vine sa incep de unu' singur.
Offline
Mie tutorialul lui docman plus documentatia substantelor (revelator/fixator) de pe site-ul Ilford mi-au fost suficiente.
Week-endul asta am developat primul meu film si a iesit OK.
Azi am descoperit ca scannerul imi zgarie filmele.
Altfel as fi pus un cadru sa mi-l demolati la rubrica de comentarii...
Offline
Pune-l zgariat, ca il demolam si asa )
Oka, lasand gluma la o parte, adevarul e ca au dreptate. Film is indeed dead.
Nu stiu cine zicea ca o sa apara pe net tutoriale de DIY make your own film at home.....stuff.
Oricum, trebuie sa va ganditi si altfel. Atat timp cat se produc filme cineva le va developa si procesa.
Asa ca momentan mai avem un Fuji care se tine tare, un Ilford care merge, un Kodak care supravietuieste cu perfuzii. asta va mai mentine stocurile inca cativa ani buni ,zic eu.
Si nu stiu zau cum ar renunta kodak la productia de film cand jumate din productiile de la hollywood se trag pe filmele lor. apropo de asta, se poate tine un cinematograf serios cu tehnologia digitala actuala? Exista proiectoare destul de puternice si camere cu destula rezolutie?
...probabil destui ani sa ca dispara si digitalele, si obiectivele si toate tipurile de carduri si sa se inventeze un cip pe care sa il implantam in creier si sa ia imaginea direct de la ochi.Si sa o si transmita prin wireless acasa, sa o proceseze automat si sa o inscrie pe toate site-urile de comentarii.
Se apropie din ce in ce mai mult momentul in care ma voi apuca de pictat peretii pesterilor cu iarba macinata si alte nuante de verde.....
Last edited by anarhistu (20-03-2007 00:28:26)
Offline
Forte s-a inchis la randul ei in septembrie, din cate am auzit.
Totusi, poate cineva sa imi raspunda la intrebarea legata de filmele artistice , cat se trage pe film si cat pe digital?
Eu nu tin minte sa fi vazut proiectie de pe digital la cinema in Cluj.
Offline
Si eu am citit ca Forte s-a inchis. De-asta am si luat unul cand am fost in RO. L-am facut pe tot intr-una din zilele trecute si unele cadre au iesit destul de bine, altele catastrofal. In aceleasi conditii de lumina si cu acelasi aparat. Singura explicatie e ca emulsia variaza pe lungimea filmului
Banuiesc ca ggl a avut si el ceva experiente cu Forte, de-asta l-a mentionat...
Am citit insa ca faceau hartie buna.
Legat de filmele artistice Wikipedia
zice (in ultima parte a articolului) ca:
"The overwhelming majority of commercial movies are still shot on film, as are most American prime-time television programs and commercials. As of mid-2006 only a small percentage of high-end movie productions have used digital cinema cameras."
Offline
Eu am mai scris dar am impresia ca a disparut unul sau mai multe posturi....
Legat de intrebarea cu camerele video digitale pt. cinema - se lucreaza deja de mai multi ani pe camere digitale, si de asemenea multiplex si nu numai, proiecteaza digital de mult timp.
La multiplex rezolutia este destul de mica - in jur de 1 MP, asa ca nu sunt cerinte prea mari din partea camerelor ....
Au aparut insa deja de cativa ani si camere DALSA de 4 MP si chiar de 8 MP pe format 1/2, cu latura mare de 37-38 mm ! rezolutia de 8 MP este denumita si 4K, de la 4000 X 2000 pixeli.
La 8 MP este un sistem intreg- DALSA ORIGIN.
Proiectoare de 8 MP face Sony de anul trecut cel putin, dar sunt destul de scumpe - peste 76 K USD in state cel de 5000 de lux si peste 100 K USD in state cel de 10000 de lux.
Cu performante si mai mari exista Digital IMAX, cu format mediu si obiective Pentax de format mediu, dar deja vorbim de lucruri pe care nu o sa le vedem prea curand in RO....
Offline
luck sa ne zici despre ce posturi ti-au disparut pt ca de sters n-a sters nimeni nimic.
IMAX nu lucreaza cu obiective pentax, stop dreaming. Have a look
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:IMAX_camera_1.jpg
Offline
As fi bucuros sa nu fi disparut posturi, dar nu le mai vad....
Camera din poza de mai sus este IMAX pe film lat.
Eu am zis de Digital IMAX - am vazut un documentar pe Discovery si a aratat clar si a si spus ca foloseste obiective Pentax cu AF ;
Am vazut documentaul acum cativa ani, dar nu pot uita asa ceva...
Am vazut si eu ca nu prea gasesti informatii usor pe net despre Digital-IMAX.
Cand gasesc pun link si poze.
Offline
stop dreaming luck.
645 este 55 pe 42mm in real life. Unele guri rele zic ca ar fi 41 pe 52 chiar. Cercul acoperit este cu raza 34.60
imax este 70 pe 15mm. Adica raza 35.80.
Implicit: pentaxurile 645 nu acopera. Get real
cat despre AF (pentax...) in cinematografie, tu ori esti copil ori n-ai inteles cum sta treaba pe aparatura de 3 milioane camera alone.
Last edited by docman2 (24-03-2007 12:57:22)
Offline
si eu stiu pe cineva cu un minilab in cluj.. care s-a stricat si spunea ca nu merita sa repare aparatul de developat la cele cateva filme pe saptamana.
Si e de inteles. Cei ce aveau pana acum sapuniera cu care mergeau la mare si trageau 3 filme.. isi iau acuma cu sub 6 mil o camera numai buna pt ce faceau si cu sapuniera aia. Toti cei ce lucreaza pe film vad ca se indreapta spre home made.. developare acasa.. deja sunt solutii si pt color chiar ieftine si poti developa si dia, scanere..
(nu am inteles faza cu E6.. cum adic anumai in finlanda se developeaza? poate acolo cel mai bine.. sau cum?)
trist.. dar nu cred ca va muri de tot. sunt aceia care folosesc inca filmul.. si multi dintre aceia si taxeaxa clientul pe masura.. pt ca are nevoie de acei zeci de megapixeli.. si aia cred ca tin mare parte din vanzari..
Offline
Dezgrop topicul asta cu o stire in nota "film is dead":
Jobo AG & Jobo Labortechnik GmbH sind insolvent
Last edited by robotwolf (11-03-2010 17:32:37)
Offline
160s, 160c, 800z and T64 in "ALL SIZES" also Neopan 400 in 120 - GONE...
http://photo.net/film-and-processing-forum/00Vxxs
Offline
trist
din ce in ce mai trist sincer.
cat rezista filmele C41 in frigider? sa fac niste stocuri de cateva sute.. numai ca.. ma trezesc apoi ca nu se mai developeaza niciunde )
Offline