You are not logged in.
http://www.masters-of-photography.com/i … an_ray.jpg
Lothar Wolleh: Man Ray, Paris, 1967
Lothar Wolleh a fost unul dintre fotografii comerciali de succes ai Germaniei. Pe la sfarsitul anilor '60 el a abandonat fotografia comerciala si a inceput sa produca portrete ale unor artisti de renume international. Wolleh pune in evidenta idividualitatea artistului. Portretele sale includ mediul in care artistul isi desfasoara munca, sau vorbesc despre aceasta in vreun fel. Mai sus aveti un portret cu Man Ray in atelierul sau din Paris, realizat tocmai in aceasta maniera. Wolleh este un maestru al portretului in mediul sau (environmental portrait).
Offline
aparent principiul e simplu. Un wide, mediul familiar artistului si obisnuinta de a declansa la momentul oportun.
Un exercitiu greu insa. O serie mai ampla gasiti si la Bresson. Tot o patrundere (atat cat permite o imagine) in psihicul unui personaj. Nu la fel de rafinat insa.
Principiile le regasiti astazi in fotojurnalism. Folosirea unui echivalent 17-20-30 mm pe care ati observat-o adesea (inclusiv la seria celor de la jurnalul national) pe undeva de aici a derivat.
Adesea stilului i se adauga si putin dinamism. Un exemplu este de la Magnum, Raymond Depardon, Beirut, 1978
http://roland.helie.free.fr/Images/Depardon.jpg
ca incheiere, o imagine ca o descriere. Insa nu una din mediul strict, ci una din viata. Poate mai puternica decat orice articol scris.
Burt Glinn
New York City. Sammy Davis Jr. looks out a Manhattan
http://www.stevenkasher.com/html/..%5Cp … WEB_LG.JPG
Offline